Actituds del veïnat

L'increment dels carrils destinats a l'ús de la bicicleta ha creat diferents actituds i posicions al respecte, pel que existeixen perfils de ciutadans que es troben a favor i d'altres, en contra, d'aquestes reurbanitzacions.


Actituds a favor

Habitualment, l'opinió majoritària dels ciutadans és positiva pel que fa a l'ús de la bicicleta com a mitjà de transport, ja que millora la salut en general, tant pel que fa a la qualitat de l'aire, com per  a la salut física individual. S'ha fomentat la bicicleta com a mitjà de transport habitual i s'ha incorporat a les vides quotidianes dels barcelonins, adaptant-se a les noves xarxes de circulació que ha posat a disposició l'Ajuntament de Barcelona. La bicicleta s'ha convertit, doncs, en un vehicle habitual per desplaçar-se, ràpid i lleuger i, per aquest motiu, s'han incrementat les tendes de lloguer de bicicletes i s'han posat a disposició dels ciutadans plataformes com Bicing


La majoria dels usuaris de la bicicleta se senten segurs quan la utilitzen. Malgrat això, consideren que encara queda molta feina per fer per part de les institucions, ja que, habitualment, es tenen problemes amb vianants o conductors que no respecten als ciclistes o als carrils destinats per a ells. També hi ha casos de semàfors incorrectes o encreuaments poc senyalitzats que fan disminuir la seguretat dels ciclistes a la ciutat. 

Jovent Republicà Sant Martí 

El portaveu del partit polític Jovent Republicà Sant Martí, Albert Gómez, considera que la bicicleta és un dels mitjans de transports més útils i que s'han de fomentar. Tot i això, opina que s'han de canviar encara moltes coses al respecte, ja que continuen existint problemes.



Amics de la Bici


L'agrupació d'usuàries i usuaris Amics de la Bici, creada als anys 80 per afavorir l'ús de la bicicleta a la ciutat de Barcelona, en un moment molt complicat pels ciclistes, també es troba a favor del seu ús. El que reclama aquesta associació és que la bicicleta domini la ciutat perquè sigui més sostenible. Malgrat això, creuen que calen canviar coses encara per ser una ciutat puntera o ideal pels ciclistes i els desplaçaments en bicicleta. 



Actituds en contra

A pesar de tots els beneficis que aporta el desplaçament en bicicleta, no tots els ciutadans troben el seu ús convenient pel seu dia a dia, si més no, pensen que s'hauria de regular d'una manera diferent. L'increment de carrils bici ha provocat alhora una disminució dels llocs disponibles per aparcar o estacionar els vehicles propis, i això enfada al veïnat, que es veu obligat a pagar a un pàrquing per guardar els seus vehicles a motor. A més a més, la circulació dels vianants s'ha vist afectada per la "massificació" de carrils bici pels carrers i passeigs del seu barri.

Aquesta actitud desfavorable a la utilització de les bicicletes no acostuma a ser en contra de l'ús d'aquesta com a mitjà de transport, sinó que és una actitud contrària a perdre totes les facilitats que hi havia abans que es reurbanitzessin les zones habilitades per a ciclistes. Tot aquest corrent ideològic ha comportat protestes d'algunes associacions de veïns de diferents barris de la ciutat. L'exemple més clar és l'Associació de veïns de Fort Pienc.

Una altre entitat que s'ha mostrat en contra del pla urbanístic de mobilització vigent és la Plataforma d'Afectats per la Superilla de Poblenou. Els integrants de la plataforma s'han queixat des d'un inici del projecte de la Superilla, que inclou el desplegament de nous carrils bici i la privació de l'accés de cotxes dins el radi marcat per aquesta. La plataforma, igual que l'Associació de Veïns del Fort Pienc, no està en contra de les bicicletes i el carril bici, sinó que, segons Roser Vila, integrant de la plataforma i veïna de la Superilla, no donen suport a "la distribució d'aquests carrils" i se senten decebuts amb les decisions urbanístiques del govern d'Ada Colau. "Una Barcelona sostenible és utòpica ara mateix" explica la mateixa Roser, dient que el Pla de Mobilitat no pensa en aquells que no es poden permetre anar a treballar en bicicleta o que no es poden pagar un pàrquing privat

Carrer Bac de Roda. Autora: Carla Altadill

El Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) va mostrar-se públicament en contra de les noves mesures de mobilitat l'any 2017, quan el seu president va expressar que consideraven que Ada Colau estava "donant prioritat a la quantitat per sobre la qualitat" i va criticar que s'estava construint carril bici per zones on no hi havia demanda. Per tal de demostrar que no calia crear tants carrils bici i infraestructures per als ciclistes el RACC va publicar un estudi de convivència entre transports en el que sí que es marcava un increment de l'ús de la bicicleta però també es mostrava que els desplaçaments interns per la ciutat amb bicicleta només representaven un 2,7% del total.

El RACC no s'ha mostrat públicament en contra d'augmentar la mobilitat sostenible a Barcelona, però l'empresa demana posar més "intel·ligència en el disseny" dels propers plans de mobilitat. Per tal de recolzar la seva posició van publicar un estudi dels hàbits i l'opinió dels ciclistes, on mencionen els perills del Pla de Mobilitat vigent.